Po prostu
Mobilność
Mobilna
Warszawa
Nowe linie metra i nowoczesny transport naziemny
Komunikacja miejska już dziś jest wysoko oceniania przez mieszkanki i mieszkańców Warszawy – wg. Barometru Warszawskiego blisko 90% badanych ocenia jej funkcjonowanie jako bardzo dobre i raczej dobre. Warszawa ma jeden z najwyżej ocenianych systemów transportu publicznego w Europie. Według raportu KE nt. „Jakości życia w europejskich miastach” warszawiacy i warszawianki oceniają transport miejski pod wieloma względami lepiej niż mieszkańcy innych dużych stolic. Poczucie bezpieczeństwa w transporcie deklaruje 90% Was – tyle co wiedeńczyków – za nami są berlińczycy, paryżanie czy londyńczycy. Dostępność transportu oceniacie na 91% – to wynik ze ścisłej czołówki rankingu. Ale są też rzeczy, nad którymi musimy dalej pracować. Tylko, choć to nie mało, 73% z Was ocenia warszawski transport jako punktualny. To lepszy wynik niż w Paryżu czy Berlinie, ale gorszy niż w Amsterdamie, Wiedniu czy Londynie.
Popularność komunikacji miejskiej w Warszawie to efekt konsekwentnie realizowanej polityki. Od początku tej kadencji oddaliśmy 11 stacji metra oraz dwie linie tramwajowe (trzecia zostanie oddana już wkrótce), zakupiliśmy 123 nowoczesne tramwaje, ponad 300 zero- i niskoemisyjne autobusy, 21 pociągów SKM i 37 pociągów metra. Oddaliśmy tramwaj na Kasprzaka, a już po wakacjach pojedziecie tramwajem do Wilanowa na odcinkach łączących Mokotów z miasteczkiem Wilanów oraz Górny i Dolny Mokotów. Zazieleniamy również tory i przystanki, mamy już ponad 80 km buspasów. Chcąc zachęcić kierowców do przesiadki w transport publiczny rozbudowujemy system parkingów P&R.
Mój plan to m.in.:
- Dokończenie linii M2, kontynuację prac nad M3 i rozpoczęcie prac nad M4
- Oddanie tramwaju na Rakowieckiej dającego wygodne połączenie dolnego Mokotowa z metrem
- Oddanie tramwaju do Dworca Zachodniego, dającego wygodne połączenie z dworcem mieszkańcom Ochoty, Mokotowa i Wilanowa
- Budowa tramwaju na zieloną Białołękę
- Kontynuacja wymiany autobusów na zeroemisyjne
- Masowe wprowadzenie elektronicznych rozkładów jazdy
- Nowy system biletowy uwzględniający rozwój technologii płatniczych
- Masowe zadaszanie i modernizację przystanków, w tym zazielenianie ich dachów
- Nowe buspasy
Więcej lepszych dróg rowerowych
Warszawa ma już blisko 800 km tras rowerowych, kolejnych 20 km jest w trakcie budowy. Zaraz oddamy most pieszo-rowerowy dający wygodne połączenie Śródmieścia z Pragą Pn. Chcemy, aby rower był wygodnym środkiem transportu po mieście. Dlatego też będziemy dalej budować ścieżki, te w centrum jak i dzielnicowe, i rozwijać usługi wypożyczania rowerów dokładając do niej więcej rowerów elektrycznych. Mój plan to m.in.
- Połączenie Żoliborza ze Śródmieściem wzdłuż ul. Mickiewicza i Andersa
- Likwidacja „teleportu” na ul. Puławskiej
- Budowa ścieżek na całej długości trasy Łazienkowskiej
- Budowa ścieżek po wschodniej stronie ul. Marszałkowskiej
- Budowa ścieżek po obu stronach Al. Jana Pawła II
- Budowa ścieżek wzdłuż Al. Solidarności
- Budowa ścieżek Al. Niepodległości
- Budowa ścieżek ul. Strażackiej w Rembertowie
- Budowa ścieżek ul. Niemcewicza w Wesołej
- Budowa ścieżek Rondzie Zesłańców Syberyjskich na Ochocie
- Budowa ścieżek ul. Okrzei ma Pradze Pn.
- Budowa ścieżek ul. Woronicza na Mokotowie
- Budowa ścieżek ul. Modlińska na Białołęce
Zobacz
również
Zdrowe miasto
Edukacja
Bezpieczeństwo
Wsparcie
100
projektów
i dowiedz się więcej na temat 100 projektów dla Warszawy.